سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تنظیم اشکال بخور رخ برای نگهداری از پوست

بهترین ماسک صورت

استفاده کننده عزیز، شما روزمره 2 عدد نوشته‌علمی میتواهمه دوست دارا هستند پوستی «مشابه آینه» داشته باشند؛ ولی متأسفانه اضافه ما با پوست‌های چرب، آکنه، چروک یا این که لک‌هایی مشغول هستیم که به‌واسط? بالا رفتن سن یا این که عوارض دیگر روی فیس‌مان جا خوش مینمایند. بعضی معتقدند که داشتن پوست خوب موروثی میباشد؛ پس ناامیدانه با موقعیت نامساعد پوست‌شان کنار می آیند. در شرایطی که شما هم این‌طور می‌پندارید بایستی بگوییم که طاقت فرسا در نادرست می‌باشید. هرچند استدلال وراثت و ژنتیک در شرایط پوست بسیار موءثر میباشد، ولی طرز‌های مراقبتی می توانند به داشتن پوستی بهتر و زیباتر یاری نمایند. برنامه نگهداری از پوست یعنی چه؟ مراد از این برنامه، رسیدگی‌هایی مانند تطهیر پوست، لایه برداری پوست و مرطوب‌سازی پوست میباشد. به کارگیری از ماسک فیس خانگی را دست کم نگیرید. هم پا ما باشید تا شمارا با 6 ماسک فیس خانگی عالی آشنا کنیم.

 

 

 

مسلما بخوانید:

روش تنظیم اشکال بخور رخ برای نگهداری از پوست

تشخیص دسته پوست و نکاتی که می بایست در این زمینه بدانید

اسکراب تن؛ 10 اسکراب طبیعی برای زیبایی و سالم پوست

برخی از اشخاص برای رسیدگی به پوست به تالار‌های زیبایی مراجعه می‌نمایند. چنین مورد‌ای در بلند‌زمان هزینه‌بر میباشد و شاید برای هم? اشخاص مقدور نباشد. ولی حاصل بسیار نیکی از مراجعه به‌این مرکزها به دست میاید البته خبر خوش این میباشد که راهکارهایی هم وجود دارا‌هستند که می توانند فیض‌ای شبیه را در خانه برای‌تان به وجود بیاورند. با موادی که در آشپزخانه دارید هم می توانید به‌آسانی ماسک‌ چهره خانگی بسازید و به پیکار لک‌ها و جوش‌هایی بروید که پوست‌تان را از درخشش و زیبایی بدور کرده‌اند. موز، جوی‌بار دوسر، آووکادو، زردچوبه و عسل می توانند پوست‌تان را از این رو به آن رو نمایند.

 

1. ماسک رخ خانگی برای رفع آکنه

ماسک چهره خانگی - سفیده تخم مرغ

 

آکنه از پاراگراف رایج‌ترین ایرادات پوستی در نقاط مختلف عالم میباشد. آکنه هنگامی به وجود میاید که حفره‌ها و منافذ پوست با چربی، باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوستی مسدود میگردد. جوش سرسیاه، جوش سرسفید، جوش چرکی و جوش تحت پوستی و پر رنگ از اقسام گوناگون آکنه می‌باشند. در هر هم اکنون، پروتئین جان دار در سفیده تخم مرغ می تواند میکروب‌های روی پوست را از دربین پیروز شود و به معالجه لک رخ یاری دهد. برای تنظیم این ماسک سفیده تخم مرغ مطابق امر پایین فعالیت نمائید:

 

مواد لازم برای ماسک رفع آکنه

2 تا 3 سفیده تخم‌مرغ.

راهبرد تنظیم ماسک

سفیده تخم‌مرغ را از زرد? آن مستقل فرمائید و سفیده را در یک ظرف بریزید؛

یکی گوش‌‌تمیز‌کن را درون سفیده تخم‌مرغ بزنید و با آن پوست‌تان را مرطوب فرمایید و سفیده را روی سطح رخ بمالید؛

اذن بدهید که‌این ماسک 10 تا 15 دقیقه روی پوست‌تان بماند؛

پوست‌تان را با یک حوله مرطوب و تَر تمیز نمایید و کرم مرطوب‌کننده بمالید.

مسلما بخوانید: معالجه جوش فیس و آکنه به‌امداد ویتامین ها و مواد معدنی

2. ماسک رفع لکه‌های پوستی یا این که هایپرپیگمنتیشن

هایپرپیگمنتیشن یا این که لکه‌های پوستی التهاباتی می‌باشند که به‌خیال آکنه، پیری یا این که تخریب شدن پوست به‌استدلال قرار داشتن در معرض آفتاب به وجود می آیند و پوست را تیره مینمایند؛ در واقع، اثرها لک و جوش‌های پیشین میباشند. معالجه‌های تخصصی پوستی برای رفع این ایرادات با مراجعه به پزشکان شدنی میباشد. گهگاه هزینه این معالجه‌ها بسیار زیاد میباشد؛ پس آزمون کردن طریق‌های معمولی‌خیس شاید به یاری‌تان بیاید. برای مثال به کارگیری از ماسک فیس خانگی زردچوبه در خانه به رفع این لک‌ها و کاهش التهاب پوستی امداد شایانی می‌نماید. برای تنظیم ماسک زردچوبه مطابق امر ذیل فعالیت فرمائید:

 

مواد لازم برای تهیه و تنظیم ماسک

نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه؛

1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل نپخته.

راهبرد تنظیم ماسک

تمام مواد لازم را با هم در یک کاسه ترکیب نمایید تا یک ادغام خمیری به وجود بیاید؛

ماسک را به‌آرامی روی رخ‌تان بمالید؛

بعداز 10 دقیقه که ماسک روی پوست‌تان ماند، آن را با آب گرم بشویید.

بدون شک بخوانید: برای رفع لکه های قهوه ای چهره چه بایستی کرد؟

3. ماسک برای پاک سازی منافذ مسدود پوست

ماسک فیس خانگی - جوی‌بار دوسر 

 

جوی بار دوسر و جوش شیرین دارنده خاصیت لایه‌برداری پوست می باشند؛ براین اساس به رفع سلول‌های مرده پوستی و گشوده شدن منافذ مسدود امداد مینمایند. برای تهیه و تنظیم این ماسک جوش شیرین می بایست مواد پایین را تنظیم نمائید.

 

مواد لازم برای تهیه و تنظیم ماسک

2 قاشق چای‌خوری جوی بار دوسر؛

1 قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین.

راهبرد تهیه و تنظیم ماسک

جویبار دوسر و جوش شیرین را در یک کاسه ترکیب فرمائید؛ برای اینکه ادغام نتایج را به شرایط خمیری دربیاورید، یک‌سری قطره آب به آن بیشتر نمایید؛

خمیر را به‌آرامی روی پوست‌تان ماساژ بدهید و بگذارید روی چهره‌تان کم آب شود؛

آن گاه پوست‌تان را با آب گرم بشویید و کرم مرطوب کننده پوست بمالید.

بدون شک بخوانید: تطهیر پوست چهره با 9 روشی که صورت شما‌را متعدد می‌سازد

4. ماسک رخ خانگی برای معالجه پوست چرب

سِبوم روغن طبیعی پوست میباشد. در شرایطی که منافذ پوستی مقدار متعددی از این ماده را ترشح نمایند، پوست‌تان بیش تر از اندازه چرب خواهد شد. چربی‌ها منافذ پوستی را مسدود مینمایند و موجب بروز آکنه و التهاب می شوند.

 

موز میوه‌ای میباشد که به کاهش چربی پوست یاری می‌نماید. لیمو ترش هم قادر است منافذ پوستی را منزه نماید. با این میوه‌های خوش‌رنگ و خوشگل، یک ماسک فیس خانگی برای پوست چرب فراهم میگردد.

 

مواد لازم برای تنظیم ماسک

1 عدد موز؛

10 قطره آب لیموترش؛

1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون فرابکر.

راهبرد تهیه و تنظیم ماسک

موز را در یک کاسه بریزید و آن را له نمایید؛ بعد از آن برای تولید یک خمیر، آب لیموترش و روغن‌زیتون را هم به آن طولانی تر نمائید؛

ماسک رخ خانگی را 15 دقیقه روی فیس‌تان بگذارید و آن گاه پوست‌تان را با آب گرم بشویید.

مسلما بخوانید: معالجه گیاهی غده های چربی تحت پوست

5. ماسک رخ خانگی برای پوست‌های کم آب

آیا از خاصیت خیار برای پوست اطلاع دارید؟ آن گونه از ماسک‌های فیس که عمل آبرسانی به پوست را انجام میدهند، به مرطوب نگه داشتن پوست امداد می‌نمایند و بازدارنده کم آبی پوست و خارش پوست می شوند. تهیه و تنظیم این ماسک چهره خانگی بسیار بی آلایش میباشد.