سفارش تبلیغ
صبا ویژن

11 نحوه مفید برای پرهیز از پیری پوست

بهترین ماسک صورت

11 نحوه مفید برای پرهیز از پیری پوست

بی تردیدً تا به هم اکنون دو شخص هم سن و سال را چشم‌اید که پوست‌شان از حیث جوانی و شادابی با هم خیلی متعدد میباشد. شاید از خویش پرسیدید چرا پوست یک کدام از چروک و خط‌های ریز دارااست و پوست دیگری صاف و یک پارچه میباشد. مقال? ذیل را بخوانید تا بدانید چه چیزهایی، جز وراثت، در پیری زودرس پوست ما نقش دارا‌هستند، و چه عواملی به خودداری از پیری پوست ما یاری می نماید؟

 

 

 

کافی میباشد اشتباهی مرتکب گردید و کاری نمایید که به پوست‌تان جراحت رسد. آن‌گاه ناخواسته پیری پوست خویش را سرعت داده‌اید. در شرایطی‌که شکیبایی‌ی حفظ از پوست خویش را ندارید، دست‌کم، با تلاوت این نوشته‌علمی بدانید چه‌کاری نباید انجام دهید تا پوست‌تان زود کهن سال نشود.

 

تا به حالا برایتان سؤال اتفاق افتاده که پیری پوست چه میباشد ؟

احتمالاً فکر‌می‌کنید‌ هر چه سن طولانی تر باشد، پوست پیرتر به لحاظ میرسد. ولی این پاراگراف وقتی واقعیت دارااست که سن صرفا ادله پیری پوست باشد. که ولی این طور وجود ندارد.

 

علامت‌های پیری پوست، در بعضا از اشخاص زودتر نمایان می گردد. به عنوان مثال، رخ یک فرد بیست و تعدادی ساله ممکن میباشد چین و چروک داشته باشد. بدین سیرتکامل مسن شدن غیر طبیعی پوست، پیری زودرس میگویند.

 

خبر خوب این میباشد که پیری زودرس پوست، هم قابل پیشگیری میباشد و هم معالجه می گردد.

 

چرا پوست کهن سال می‌گردد؟

کارداران اکثری منجر پیری پوست میشوند که تمامی‌ی آنان‌را نمی‌توانیم در اختیار گرفتن کنیم. پیری، فرآیندی دوری ناپذیر میباشد. با سپری شد عصر، پوست کلیه‌ی ما چروک می گردد و این به طور کاملً طبیعی میباشد. علاوه بر چین و چروک، پوست به مرور نازک‌خیس و کم آب‌خیس می گردد.

 

خوشبختانه، برخی از عواملی را که منجر پیری پوست میشوند، می توانیم در اختیار گرفتن کنیم. سبک معاش ما و محیطی که در آن معاش می کنیم با بروز نماد‌های پیری پوست در جوانی رابطه دارااست. باز بینی‌های علمی نشان می‌دهد سیگار کشیدن، موقعیت فیس (مانند اخم، تعجب و خنده) و کمبود خواب پروسه پیری پوست را سرعت می بخشند.

 

برای خودداری از پیری پوست یا این که معالجه آن، نخست می بایست بدانیم علامت‌های پیری پوست چه است و علت بروز آن‌ها‌را باز نگری کنیم.

 

1? لک های پوستی

تولید لک روی چهره و دست‌ها، آدرس از تندرست نبودن پوست میباشد. اشعه‌ی فرابنفش خورشید این لک‌ها را ساخت می‌نماید. اشعه‌ی فرابنفش از کودکی و نوجوانی به شما پوست زخم میزند. این اشعه سبب ساز دو رنگ شدن پوست و تولید لک‌های قهوه ای روی آن می گردد.

 

شایسته ترین رویکرد پرهیز از تولید لک بر پوست‌تان این میباشد که از کودکی به صورت مداوم از کرم ضد آفتاب استعمال فرمایید. اما، اعتنا فرمائید کرم ضد آفتابی را گزینش نمائید که طیف گسترده (broad spectrum) باشد. این مدل کرم ضد آفتاب از پوست شما در قبال هر دو اشعه‌ی UVA و UVB نگهداری می کند.

 

فراموش نکنید، هیچ گاه برای آغاز به کارگیری از ضد آفتاب دیر وجود ندارد!

برای از دربین بردن لک‌هایی که از پیشین روی پوست‎تان ساخت گردیده‌اند، می‎توانید از کرم‌‌های لایه بردار و پر‌نور کننده‌ی مطلوب به کارگیری نمائید.

 

ویتامین c و کینین‌های طبیعی و تصنعی و مصنوعی هم قادرند لک‌های پوست شمارا رفع نمایند. افزون بر این، از تولید لک تازه بر پوست شما دوری می‌نمایند. به کار گیری از ویتامین c و کینین‌های طبیعی و ساختگی، لک‌های جان دار را از در بین می برند. ولی، از لک‌های تازه هم پیشگیری می کند.

 

2? چین و چروک

بعداز لک، چین و چروک‌های پوست از رایج‌ترین نماد‌های پیری پوست میباشد. بدور دیده‌ها، پیشانی و بعضی وقت ها لب‌ها، او‌لین نصیب‌هایی از پوست ما می‌باشند که چروک میگردند.

 

عادت‌هایی مثل سیگار کشیدن، اخم کردن زیاد، روی هم گذاشتن لب‌ها یا این که خوابیدن روی یک طرف چهره خط‌های ظرافت روی پوست ما ساخت می کنند.

 

بدین خط‌ها، خط‌های رمانتیک هم میگویند. اکنون در حالتی که کلاژن و الاستین کافی در پوست ما نباشد، این خط‌ها عمیق میشوند و استوار میماند. الاستین و کلاژن پوست ما‌را در قبال ساخت این چروک‌ها مقاوم میکند.

 

کلاژن چه می باشد؟

کلاژن حرفه‎های پروتئینی میباشد که مسئول انعطاف پذیری، استحکام و یکپارچگی پوست ماست.

 

بالا رفتن سن، سیگار کشیدن و حفظ نکردن از پوست در قبال آلودگی هوا و روشنایی خورشید سبب می گردند ساخت کلاژن در تن ما نادر شود. در سود، پوست ما به راحتی، چروک می گردد.

 

یک کدام از شیوه های مؤثر دوری از پیری پوست، ساخت چین و چروک و لک‌های تیره روی پوست، به کارگیری از سرم‌ ویتامین C میباشد. این سرم‌ها، ساخت کلاژن و الاستین را زیاد میکنند و با لایه برداری پوست منجر برنا ماندن آن می شوند.

 

3? خشک (دهیدراته) شدن پوست

 

 

یک کدام از نماد های دیگر پیری زودرس پوست ظواهر کم آب آن میباشد. پوست خشک (دهیدراته)، می‌خارد. همینطور، در حالت آب و هوایی نامساعد، خشکی پوست را پوسته پوست می نماید و سبب ساز حتی شکاف تناول کردن آن میگردد.

 

پوست سلامت و برنا نازک وجود ندارد؛ اقتدار ایجاد چربی‌ آن هم طولانی تر میباشد. در سود، کمتر کم آب می‌گردد.