سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماسک مرطوب کننده بسیار توانا

ماسک مرطوب کننده بسیار توانا
این ماسک طبیعی آلوئه ورا، یک مرطوب کننده خانگی بسیار توانمند برای پوست های کم آب و حتی لب های رخنه‌ خرده است. برای تنظیم گونه های ماسک در آغاز برگ ژل الوئه ورا را شسته و کم آب نمایید. نخست 4 قاشق چای خوری از ژل آلوئه ورا را با 2 قاشق چای خوری روغن نارگیل ادغام فرمایید. ( روغن را روی حرارت غیر بی واسطه قرار داده تا ذوب شود.) آنگاه محتوای یک کپسول ویتامین E را بیرون نمائید و از آن به اندازه 1/2 قاشق چای خوری به ترکیب طولانی تر فرمائید. مواد را در ترکیب کن ریخته و برای یک سری دقیقه ترکیب نمائید تا یکپارچه شوند. میتوانید به‌این لوسیون چندین قطره روغن نعناع هم بیشتر نمائید. این لوسیون را در ظرفی شیشه ای در یخچال فریزر مراقبت فرمایید. (تنها برای یک ماه قابل مراقبت می‌باشد.)

 بهترین ماسک صورت

ماسکی از ضد چروک آلوئه ورا
مواد اول این ماسک الوئه ورا بسیار کارکشته مشتمل بر خیار، ژل آلوئه ورا، گلاب و آبلیموی نو میباشد. خیار ترکیبات مغذی و خواص مرطوب کنندگی دارااست. لذا از پیری و ساخت چروک های پوستی پرهیز مینماید. همینطور آرامبخش پوست های آفتاب سوخته و دارنده جوش هست. از طرف دیگر خیار دارنده ماده معدنی سیلیس میباشد که بسیار کم یاب میباشد. به این جهت خواص برنا سازی سلول های پوستی را دارااست. گفتنی میباشد که خیار مرجع آنتی اکسیدان هایی قادر مثل ویتامین C میباشد که موجب پر‌نور شدن، براق شدن و جوانی پوست می گردند.

آبلیموی جدید و گلاب نیز دربردارنده آنتی اکسیدان هایی میباشند که پوست را محکم کرده و اشکال لکه ها مخصوصا لکه های پیری را کاهش داده و حتی معالجه میکنند. بوی آهسته بخش گلاب نیز استرس، که خویش یکی کارداران موءثر در تکوین اشتباهات پوستی میباشد، را هم برطرف می نماید.

 

 

برای تنظیم این ماسک آلوئه ورا؛ نصف یکی خیار میانگین پوست گرفته گردیده را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، نصف قاشق چای خوری آبلیموی نو و نصف قاشق چای خوری گلاب در ادغام کن ریخته تا ادغام یکدستی شود. اما این ماسک برای پوست های خیلی حساس مطلوب وجود ندارد.