ماسک رخ در هر سنی قادر است جالب باشد

 

ماسک رخ در هر سنی قادر است جالب باشد چون داشتن پوستی براق رویای هر کسی میباشد. با این وجود ممکن میباشد با یک سری اختلال روبه‌رو باشید از گزاره پوست چرب، جوش، دانه‌های سرسیاه، دانه‌های سرسفید، آکنه، جراحت، و غیره. میان خطاها پوستی، پوست کم آب یک مشکل بسیار شایع میباشد که قادر است منجر شود که ظواهر پوست نادر‌خیس صاف و قابل انعطاف به حیث رسد. عوارض اکثری وجود دارا‌هستند که می توانند سبب ساز شوند پوست‌تان کم آب و چغل به حیث رسد، از گزاره آب و هوا، گوشه و کنار زیست، مواد شیمیایی، سبک معاش، و غیره.

بهترین ماسک صورت

 

 

در‌این نوشتار شایسته ترین ورژن خانگی ماسک چهره را برای پوست‌های کم آب به شما ارائه میدهیم و امید است که از در میان آنان یک‌سری چاره موثر برای نقص‌ پوست‌تان بیابید. به تلاوت نوشته‌علمی ادامه بدهید و خاطر بگیرید که چه‌طور این گونه های ماسک رخ را برای معالجه بی آبی پوست رخ فراهم و استعمال نمائید.

 

مقاله دارای ارتباط:10 شایسته ترین ماسک عسل برای گونه های پوست

 

37 شایسته ترین ماسک خانگی رخ برای پوست‌های کم آب

1. ماسک قهوه

مالش دادن پودر قهوه بر روی پوست یاری‌تان مینماید که از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص گردید و پوستی قابل انعطاف و صاف داشته باشید. قهوه پوست را قابل انعطاف می کند و به برگرداندن رطوبت پوست امداد مینماید. برای تهیه و تنظیم‌ی ماسک قهوه جهت معالجه پوست‌های کم آب، راهبرد پایین را دنبال فرمایید:

 

– 2 قاشق غذاخوری قهوه، 3 قاشق غذاخوری شیر، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 1 قاشق غذاخوری عسل فراهم فرمایید.

 

– آنگاه، تمام مواد تشکیل‌دهنده را با هم ادغام فرمایید و مخلوط به‌دست آمده را روی چهره‌تان پخش فرمایید.

 

– به برهه زمانی نیم ساعت شکیبایی نمایید و در غایت، با به کارگیری از آب ماسک را از روی رخ‌تان شستشو دهید.

 

2. ماسک پاپایا و توت خارجی برای پوست‌های کم آب

پاپایا دربردارنده آنزیم پاپئین و ویتامین A میباشد که یاری می کنند از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص گردید. به علاوه این میوه هم پا با پروتئین غیر فعال پوست شمارا مجدد برنا می کند. پاپایا همینطور یاری می کند که پوست هیدراته بماند. توت خارجی سرشار از ویتامین C، اسید سالیسیلیک، آلفا هیدروکسیل اسید، اسید اسپارتیک،  الاجیک اسید، فیبر و فولات میباشد. تمام این‌ها می توانند اکثری از اختلالات پوستی از پاراگراف دانه‌های سرسیاه، آکنه، دانه‌های رمز سپید، پوست کم آب و پوست چرب را معالجه نمایند. برای فراهم کردن و به کار گیری از این ماسک، راهبرد تحت را دنبال فرمایید:

 

– نخستین از همگی، 2 توت خارجی پهناور و جدید، 2 پاپایای رسیده‌ی له گردیده، 1 هلوی پخته گردیده، 1 قاشق چایخوری عسل ارگانیک و 1 قاشق غذاخوری بلغور جوی‌بار دوسر فراهم فرمایید.

 

– در یک ظرف، توت خارجی، پاپایا، هلو و عسل را بریزید و آن‌گاه آنان‌را هم بزنید تا وقتی که این میوه‌ها خوب ادغام شوند.

 

– بلغور جویبار دوسر را طولانی تر فرمائید و هم بزنید تا خمیری نتایج شود.

 

– درحال حاضر این ماسک را رخ‌تان بمالید و اذن بدهید به دوران حدود 10 تا 15 دقیقه بماند.

 

– آن گاه آن را با آب ولرم شستشو دهید و از یک مرطوب کننده‌ی خوب به کار گیری نمایید.

 

مقاله دارای ارتباط: آب پیاز وعسل اعجاز ای برای معالجه ریزش گیسو

3. ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز حقیقتا برای معالجه پوست‌های کم آب موءثر میباشد. اسیدهای چرب جان دار در آن به مرطوب کردن پوست یاری می‌نمایند. براین اساس، این روغن جهت تنظیم‌ی ماسک برای پوست‌های کم آب نیز شایسته ترین میباشد.

 

– 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 2.5 سانت از یک موز رسیده‌ی له گردیده و 3 قطره روغن معطر کندر فراهم نمائید.

 

– آنگاه، تمام مواد را با به کار گیری از یک قاشق یا این که چنگال حسابی هم بزنید و ماسک نتیجه ها را روی چهره پاک پخش فرمایید.

 

– بعداز سپری شد 20 دقیقه رخ‌تان را آبکشی فرمائید. در غایت، با یک حوله به آرامی فیس‌تان را کم آب فرمائید و بعد از مرطوب‌کننده به کارگیری نمائید.

 

مقاله دارای ربط:11 منفعت شیر وعسل برای زیبایی و تن درستی که شگفت‌انگیز میباشد

4. ماسک کره برای پوست‌های کم آب

کره بمبی از اسیدهای چرب و ویتامین A میباشد. اسیدهای چرب پوست را مرطوب مینمایند در حالی که ویتامین A به ارتقا ساخت کلاژن یاری مینماید. علاوه بر این، کره یک درخشش طبیعی بر روی فیس‌تان رفتار میکند که برای پوست‌های کم آب، کدر و پوسته پوسته گردیده‌، بسیار اثر گذار میباشد.

 

– نخستین از کلیه، بایستی 1 قاشق غذاخوری کره‌ی قابل انعطاف گردیده، 1 قاشق چایخوری عسل نپخته و تصفیه نشده یار با 1/4 قاشق چایخوری آب لیمو فراهم فرمایید.

 

– تمام این مواد را در یک پیاله‌ی کوچک بریزید و خوب مخلوط فرمائید تا وقتیکه ادغام شرایط خامه‌ای و غلیظ به خویش بگیرد.

 

– یک لایه‌ی نازک از این ماسک را روی رخ‌تان بمالید. اذن بدهید به مقطع حدود 20 تا 30 دقیقه بماند.

 

– در غایت، با به کارگیری از یک تکه پارچه‌ی گرم و مرطوب ماسک را از روی پوست بردارید و بعد از آن با حوله به آرامی فیس‌تان را کم آب فرمائید.

 

5. ماسک رخ انگور برای پوست‌های کم آب

انگور دارنده ویتامین E میباشد و به همین برهان به محافظت رطوبت در پوست یاری میکند. به علاوه، مانند اسکراب فعالیت میکند و سلول‌های مرده‌ی پوست را از دربین می برد و پوستی سلامت و صاف برای‌تان به ارمغان می آورد.

 

– اولیه گام این میباشد که انگور را خوب بشوئید. آنگاه، حبه‌ها را نصف و در غایت له نمائید.

 

– بعد از آن، پاره ای آرد به انگور بیشتر نمائید و آنان‌را به نیکی مخلوط نمایید.

 

– اکنون یک ماسک کاغذی بردارید و آن را در ترکیب تر بگذارید.

 

– ماسک کاغذی را به بازه زمانی حدود 20 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید. آنگاه چهره‌تان را بشویید و از مرطوب‌کننده به کار گیری فرمایید.

 

6. ماسک رخ سس مایونز و روغن کودک برای پوست‌های کم آب

روغن طفل تحت عنوان یک مرطوب کننده‌ی بسیار عالی کار می‌نماید و منجر صاف و قابل انعطاف شدن پوست میگردد. این روغن به خصوص در فصل‌زمستان مفید میباشد به این دلیل که پوست مبتلا سوراخ خوردگی و بی آبی میشود. این ماسک رخ را برای پوست‌های کم آب، میتوانید بسیار آسوده و بی آلایش در منزل مهیا نمایید:

 

– 2 قاشق غذاخوری سس مایونز حقیقی و 1 قاشق چایخوری روغن نوباوه فراهم فرمایید.

 

– بعد این این دو را با هم مخلوط فرمایید. ماسک به‌دست آمده را روی گردن، رخ، زانو یا این که آرنج که مبتلا بی آبی شده است بمالید. اذن بدهید به مقطع 20 دقیقه بماند.

 

– در غایت، آن را تماما با استعمال از آب ولرم آبکشی نمائید.

 

7. ماسک ماست و ویتامین E برای پوست‌های کم آب

این ماسک نیز تاثیر نیکی برای معالجه پوست کم آب داراست. برای تنظیم‌ی این ماسک طبق راهبرد ذیل پیش بروید:

 

– در مرحله‌ی نخستین، در یک پیاله‌ی کوچک، 2 قاشق غذاخوری ماست معمولی بریزید.

 

– آنگاه 1 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری بلغور جویبار دوسر پخته را یار با محتویات یک کپسول ویتامین E به ماست بیشتر نمائید و خوب هم بزنید.

 

– قبلی از افزودن بلغور جویبار دوسر بدین ماسک، اذن بدهید که سرد شود.

 

– آن گاه، با استعمال از آب گرم فیس‌تان را بشوئید، و با یاری یک حوله‌ی قابل انعطاف آب مازاد را از روی پوست‌تان بگیرید.

 

– حال این ماسک رخ مرطوب‌کننده را روی پوست مرطوب‌ بمالید و اذن دهید به مقطع 15- 20 دقیقه بماند.

 

– چهره‌تان را شستشو دهید، و بعد از آن با حوله به آرامی آن را کم آب نمائید. بعد از آن از مرطوب‌کننده‌ی آیتم عشق‌تان روی پوست‌تان به کار گیری فرمائید.

 

8. ماسک فیس عسل و نمک اپسوم

عسل عالی‌ترین مرطوب‌کننده طبیعی میباشد که معیار فراوانی آنتی‌اکسیدان، نم‌نگهدار و خاصیت ضد میکروبی دارااست. تاز باتیا، دارنده گواهی دکترای طبابت، بنیانگذار و رئیس راءس طبابت جامع و یک دست آتلانتا می گوید: “نمک اپسوم یک مخلوط خالص معدنی (منیزیم سولفات) میباشد و مردم نمی‌دانند که‌این ماده می تواند نقش مهمی را در برنامه‌های زیبایی آنان بازی نماید.” نمک اپسوم برای پوست‌های کم آب در زمستان بسیار اثر گذار میباشد. برای تهیه و تنظیم و استعمال از ماسک عسل و نمک اپسوم طبق پروسه ذیل فعالیت نمایید:

 

– 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری نمک اپسوم را با هم مخلوط فرمائید. در مرحله‌ی آنگاه، به آرامی این ترکیب را روی پوست‌تان به کارگیری نمایید.

 

– به بازه حداقل 30 دقیقه در حالی که‌این ماسک روی چهره‌تان میباشد، استراحت نمایید.

 

– بعد آن را از روی فیس‌تان شستشو دهید، با یک حوله به آرامی رخ‌تان را کم آب فرمائید و در غایت از مرطوب‌کننده به کارگیری فرمائید.

 

9. ماسک چهره ویتامین E و آووکادو برای پوست‌های کم آب

تاتیانا کونونوو، مدیریت تحقیق و گسترش‌ی ریویژن اسکین‌کِر (Revision Skincare) میگوید: “مقطع عصر متعددی میباشد که ویتامین E در محصول ها حفظ از پوست استعمال می‌گردد به گونه ای که برخی اوقات هنگامی که مواد جدیدتر و تعجب آور و غریب، در تولید ها تبلیغ می شوند، این ویتامین را نادیده می گیریم.” ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان میباشد که پوست‌تان را تصحیح و از آن حفظ میکند، و دارنده خاصیت ضد التهابی میباشد که پوست‌های حساس را آهسته می نماید. به صورت معمول، خاصیت مرطوب کننده‌ی آن برای التیام پوست کم آب بسیار خوب میباشد. به خواسته مهیا کردن این ماسک برای پوست‌های کم آب، راهبرد پایین را دنبال فرمایید:

 

– با امداد یک ادغام کن، نیمی از یک موز رسیده را له نمائید تا صاف و یکپارچه شود و آن‌گاه روغن ویتامین E را بیشتر نمائید.

 

– خوب ادغام فرمائید و آن را روی رخ تطهیر گردیده‌تان به کارگیری فرمائید. بعداز 20 دقیقه، چهره‌تان را تماما بشویید و مرطوب‌کننده بزنید.

 

مقاله دارای ارتباط:5 غلط دوش دریافت کردن که پوست تان را وخیم مینماید

 

10. ماسک خاک رس و شیر نارگیل برای پوست‌های کم آب

خاک رس صورتی به رواج گردش خون روی پوست یاری می کند، و در عین اکنون پوست را پاک سازی و لایه‌برداری مینماید. این خاک چربی پوست‌تان را از در میان نمی‌پیروزی، براین اساس برای به کار گیری روی پوست‌های کم آب مطلوب میباشد.

 

– برای فراهم کردن این ماسک، می بایست 2 قاشق غذاخوری خامه‌ی محکم یا این که شیر نارگیل یاور با 1 قاشق غذاخوری خاک رس صورتی فراهم نمایید.

 

– دو ماده‌ی تشکیل دهنده را با هم ترکیب نمایید و خمیر صافی فراهم نمایید و آن‌گاه آن را روی پوست پاک بمالید.

 

– بعد از 15 تا 20 دقیقه رخ‌تان را آبکشی فرمائید و مرطوب‌کننده بزنید.

 

11. ماسک رخ آبلیمو و شکر برای پوست‌های کم آب

این ماسک منجر می شود که پوست قابل انعطاف، براق و صاف شود. شکر پوست را پاک می نماید و پوسته پوسته‌ها را از فی مابین می برد. علاوه بر این، شکر در هنگام از در بین بردن پوست کم آب، رطوبت را باطن پوست نگه می دارد. لیمو بمبی از ویتامین C میباشد که رنگ پوست را پر‌نور می‌نماید، سبب ساز می‌گردد که از شر لکه‌های روی پوست‌تان خلاص گردید و همینطور رویش سلول‌های پوست را برای امداد به پرهیز از بی آبی پوست اشاعه می کند. برای فراهم کردن این ماسک منحصربه‌فرد پوست‌های کم آب، راهبرد تحت را دنبال فرمایید:

 

– یک قاشق چایخوری شکر و آب نصف یک لیمو را فراهم نمایید. بعد، آن‌ها را خوب ادغام فرمایید.

 

– ادغام نتیجه ها را روی چهره و همینطور دیگر نصیب‌های تن که پوست کم آب دارا هستند استفاده فرمایید. پوست را با به کارگیری از این ادغام به آرامی با تکان دایره‌ای ماساژ بدهید.

 

– بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را با استعمال از آب ولرم بشویید.

 

12. ماسک خاک رس، آرد ذرت، جوانه‌ی گندم و روغن هسته زردآلو برای پوست‌های کم آب

به صورت معمول، خاک رس با اثرات ضد میکروبی، ضد سموم و شفابخشی که دارااست، برای پوست بسیار اثرگذار میباشد. به علاوه، خاک رس پوست را عمیقا تطهیر می نماید، و به آن نرمی و درخشش میدهد.

 

– 1 قاشق غذاخوری خاک رس، 1 قاشق غذاخوری روغن، 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت، 1 قاشق غذاخوری جوانه‌ی گندم و 1 قاشق غذاخوری روغن زردآلو مهیا نمایید.

 

– بعد از آن، کلیه‌ی مواد تشکیل دهنده را در یک پیاله ترکیب نمایید و پاره ای آب به آن بیشتر فرمایید تا یک خمیر بسیار رقیق مهیا شود.

 

– درحال حاضر این ماسک را با امداد یک شوت روی پوست کم آب بمالید و اذن بدهید به بازه زمانی 15 تا 20 دقیقه بماند.

 

– بعد فیس خویش را با به کار گیری از آب گرم بشویید و بعد از آن با استعمال از آب سرد آبکشی نمایید. در غایت مرطوب‌کننده بزنید.

 

13. ماسک فیس مخمر برای پوست‌های کم آب

سازه به نقل از راءس طبی دانشکده مریلند، مخمر آبجو یک مرجع عالی کروم، سلنیوم، پروتئین و همینطور بخش اعظمی از ویتامین‌های مجموعه B میباشد. تن شما برای نگهداری سالم پوست، به ویتامین‌های تیم B نیاز دارااست. مخمر آبجو همینطور به دوری از چین و چروک پوست امداد می‌نماید و به پوست شما انعطاف‌پذیری و کشسانی می دهد. شما بایستی این ماسک چهره را برای پوست‌تان آزمون فرمایید در شرایطی که پوستی مرده، کدر و خسته دارید. برای فراهم کردن این ماسک و به کار گیری از آن طبق روند تحت فعالیت نمائید:

 

– در مرحله‌ی نخستین، یه خرده پودر مخمر آبجو، 1 قاشق غذاخوری عسل و همین‌طور یک استکان شیر گرم درون یک کاسه بریزید.

 

– این مواد را با هم ترکیب فرمائید تاوقتی‌که خمیر یکدستی نتایج شود. آنگاه، آن را روی فیس‌تان بمالید و اذن بدهید به مقطع 15 دقیقه بماند تا تاثیر خویش را بگذارد.

 

14. ماسک چهره تنظیم گردیده از تخم‌مرغ، بلغور جوی بار دوسر، ماست، بادام و ماکادمیا برای پوست‌های کم آب

روغن فندق استرالیایی (ماکادمیا) مزایایی برای زیبایی پوست دارااست. این روغن یک مرجع عالی پالمیتولئیک اسید میباشد، یک آنتی‌اکسیدان توانا که از سالم غشای سلولی حمایت مینماید، به پوست رطوبت می دهد و از ترمیم پوست پشتیبانی مینماید. چه‌گونه بایستی این ماسک رخ را برای پوست‌های کم آب مهیا نمائید؟ شما می توانید مطابق با راهبرد پایین فعالیت فرمائید:

 

– در مرحله‌ی اولیه، 1 زرده تخم‌مرغ، 1 قاشق غذاخوری ماست بی آلایش، 1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، 1/2 قاشق چایخوری روغن بادام، 1/4 فنجان بلغور جوی بار دوسر پخته گردیده و 1/2 قاشق چایخوری روغن ماکادمیا فراهم فرمایید.

 

– عسل را گرم فرمایید تا وقتیکه شل و ول شود و آن را با روغن بادام، ماست و زرده‌ی تخم‌مرغ مخلوط فرمائید تا یک ماده‌ی خامه‌ای و قابل انعطاف فراهم شود.

 

– در مرحله‌ی آنگاه بلغور جوی بار دوسر و روغن ماکادمیا را به ادغام طولانی تر نمایید و خوب هم بزنید تا به طور خمیر دربیاید.

 

– درحال حاضر این خمیر را با استعمال از یک مداد‌گیسو اختصاصی ماسک، روی گردن و فیس تمیزتان بمالید. از به عمل بردن این این ماسک در نصیب بدور دیده خودداری کنید.

 

– اذن بدهید ماسک به بازه زمانی آبادی دقیقه بماند. بعد، آن را با به کارگیری از آب سرد آبکشی فرمائید و به یاری یک حوله‌ی پاک، آهسته فیس‌تان را کم آب نمایید.

 

– در غایت مرطوب‌کننده بزنید.

 

مقاله دارای ربط:فواید شگفت انگیز دوش‌تصاحب کردن در شب

 

15. ماسک چهره عسل، توت خارجی و بلغور جوی بار دوسر برای پوست‌های کم آب

این ماسک فیس منجر می‌گردد پوست انعطاف پذیر و قابل انعطاف و صاف شود. برای تهیه و تنظیم‌ی این ماسک میتوانید طبق راهبرد پایین کار نمایید:

 

– در مرحله‌ی نخستین، نصف قاشق چایخوری بلغور جوی بار دوسر، 1 قاشق چایخوری عسل، و 1 قاشق چایخوری خمیر توت خارجی مهیا فرمایید.

 

– آن گاه، این مواد را به خیر و خوبی ادغام نمائید و روی تمام نصیب‌های رخ پخش فرمائید.

 

– بعداز 10-15 دقیقه به امداد آب فیس‌تان را شستشو بدهید و تفاوت را ملاحظه کنید.

 

16. ماسک زردآلو و روغن زیتون برای پوست‌های کم آب

زردآلو یک کدام از شایسته ترین ماسک‌های طبیعی برای پوست‌های کم آب میباشد. به خصوص که‌این میوه میتواند پوست را به نیکی مرطوب نماید. این میوه دربردارنده ویتامین A و اسیدهای چرب ضروری میباشد براین اساس برای پوست‌های کم آب و تحریک گردیده بسیار اثرگذار میباشد. علاوه بر این، زردآلو دارنده خاصیت مرطوب‌کننده میباشد و سلول‌های پوست را هیدراته نگه میدارد و از کم آب شدن پوست در اثر لایه‌برداری پرهیز می کند، بدین ترتیب پوست قابل انعطاف‌خیس و تندرست‌تری به شما میدهد.

 

روغن زیتون جان دار در‌این ماسک سرشار از مواد پرخاصیت میباشد. این روغن نیز یک نم‌نگهدار طبیعی میباشد که سبب ساز جذب رطوبت در پوست کم آب می‌گردد. برای تهیه و تنظیم‌ی ماسک زردآلو در منزل طبق روند تحت فعالیت فرمائید:

 

– چندین زردآلو و یه خرده روغن زیتون مهیا نمائید.

 

– زردآلوها را له فرمایید و روغن زیتون را در مایکروویو گرم فرمایید.

 

– مواد تشکیل دهنده را با هم ادغام فرمایید و به نیکی هم بزنید.

 

– مخلوط نتایج را بوسیله نوک انگشتان خویش روی فیس بمالید و به آرامی آن را ماساژ بدهید. از به کار گیری این ماسک در حوزه‌‌ی بدور دیده پرهیز فرمائید.

 

– اذن بدهید 1 دقیقه بماند و بعد از آن آن را در آغاز با آب گرم و آنگاه با آب سرد شستشو دهید.

 

– با یک حوله‌ی قابل انعطاف به آرامی فیس‌تان را کم آب فرمائید.

 

– شما میتوانید بعد از شستن ماسک یک مرطوب کننده‌ی سبک روی فیس‌تان بزنید.

 

– شما میتوانید زردآلو را با یک هلو، آوکادو، یا این که یک موز رسیده جایگزین فرمایید.

 

17. ماسک رخ آلوئه‌ورا و خیار ماسک برای پوست‌های کم آب

“آلوئه‌ورا و خیار هر دو برای پوست بسیار عالی میباشند، به ویژه برای پوست‌های کم آب! ”

 

با دقت به مطالعه‌ای که در ورژن‌ی فوریه‌ی 2008 از “فارماکولوژی و فیزیولوژی پوست” منتشر شد، آلوئه‌ورا دارنده اثرات ضد التهابی و آهسته‌بخش بر روی پوست آفتاب‌سوخته میباشد، در پهنا 2 روز مصرف موضعی این گیاه، قرمزی، اندوه و تورم پوست کم آب کاهش خواهد یافت. آلوئه‌ورا همینطور دارنده خاصیت مرطوب‌کنندگی عالی میباشد، براین اساس برای پوست کم آب حقیقتا موءثر میباشد. این مرطوب کننده‌ی طبیعی پوست شمارا هیدراته نگه میدارد و قابلیت و امکان ارتجاعی آن را ارتقاء می دهد.

 

علاوه بر این، به پوست‌تان اکسیژن می رساند، بافت پوست را تقویت می نماید و پوست را سلامت نگه میدارد. خیار سرشار از ویتامین A و C میباشد که هر دو برای حفظ از پوست کم آب مهم میباشند. به علاوه، خیار منشاء عالی آهن، منیزیم، پتاسیم، فولات، سیلیسیوم دی‌اکسید و مولیبدن میباشد. به خصوص این‌که خیار حدود 90 درصد آب دارااست و به همین ادله غذای خیر برای پوست کم آب میباشد. خیار برای التیام دادن، تطهیر، و خنک کردن پوست عالی میباشد و میتواند پوست را قابل انعطاف و انعطاف‌‌پذیر نگه داراست. برای تهیه و تنظیم‌ی ماسک خیار و آلوئه‌ورا طبق فرمان پایین فعالیت نمایید:

 

– شما به نصف یک خیار و تعدادی قاشق چایخوری ژل آلوئه‌ورا نیاز دارید.

 

– در مرحله‌ی نخستین، خیار را پوست بکنید، تخم آن را بیرون نمایید و آن را به نصیب‌های کوچک خورد نمائید.

 

– خیار و ژل آلوئه‌ورا را با هم ترکیب فرمایید و خمیری از آن‌ها مهیا فرمایید.

 

– هم اکنون ادغام را با نوک انگشتان‌تان رو فیس‌تان پخش نمائید. از این ادغام در حوزه‌‌ی بدور دیده به کار گیری نکنید.

 

– اذن بدهید این ماسک به بازه 30 دقیقه روی پوست بماند.

 

– آن‌گاه آن را با آب سرد آبکشی فرمائید.

 

– با به کار گیری از یک حوله‌ی قابل انعطاف فیس‌تان را به آرامی کم آب فرمائید.

 

18. ماسک رخ شی باتر، روغن نارگیل و آلوئه‌ورا برای پوست‌های کم آب

یکی‌از دیگر از ماسک‌‌های مفید برای پوست‌های کم آب ترکیبی میباشد از شی باتر، روغن نارگیل، و آلوئه‌ورا. شی باتر ویتامین F و ماده‌ای غیر قابل صابونی شدن دارااست که مواد تشکیل‌دهنده‌ی حیاتی برای نگهداری امکان ارتجاعی پوست می باشند. بدین ترتیب، به کارگیری از آن امکان ارتجاعی پوست را بازیابی می‌نماید و امداد میکند پوست صاف بماند و به علاوه آن را قابل انعطاف، مرطوب و قشنگ میکند. دنیس گراس، دارنده جایگاه‌ی دکترای طبابت میگوید، “خواص آبرسانی روغن نارگیل برای همگی شناخته شده است.” روغن نارگیل به صورت طبیعی دربردارنده خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری میباشد، که یک مرطوب کننده‌ی بسیار عالی میباشند. شما میتوانید این ماسک چهره مفید را هر هفته در منزل فراهم و از آن به کارگیری نمایید.

 

– مواد تشکیل‌دهنده عبارتند از یک قاشق غذاخوری روغن شی باتر، روغن نارگیل، و ژل آلوئه‌ورا.

 

– همگی‌ی مواد تشکیل دهنده را در یک پیاله بریزید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

 

– آنگاه ادغام به‌دست آمده را روی پوست کم آب‌تان با نوک انگشت پخش نمائید. این ماسک را در منطقه‌ی به دور دیده استعمال نکنید.

 

– اذن بدهید به برهه زمانی 15 دقیقه بماند و آن گاه با به کارگیری از آب گرم و سرد آن را شستشو دهید.

 

– در غایت چهره‌تان را با حوله‌ به آرامی کم آب فرمائید و یک مرطوب کننده‌ی سبک بزنید.

 

19. ماسک چهره زرده‌ی تخم‌مرغ، کره و انبه برای پوست‌های کم آب

در صورتی‌که میخواهید از شر بی آبی پوست خلاص گردید، مرطوب کردن پوست گامی بسیار ضروری میباشد. در واقع، شما نیازی به استعمال از کرم‌های لوکس یا این که مرطوب کننده‌های مو جود در بازار ندارید، بلکه می توانید از مواد طبیعی مو جود در آشپزخانه مانند انبه، کره، یا این که تخم‌مرغ به کار گیری نمائید.

 

انبه برای پوست بسیار موثر میباشد به این دلیل که مبداء قدرتمندی از آنتی‌اکسیدان‌ها، به خصوص ویتامین C میباشد که پوست را سلامت و همینطور براق نگه می‌دارا‌هستند. این میوه همینطور میتواند لکه‌های تیره، آکنه و مشکلات پوستی را رفع نماید و در فیض یک درخشش طبیعی به پوست بدهد. علاوه بر این، بتا کاروتن و ویتامین A جان دار در انبه پوست را با توان احیا میکند. بدین ترتیب، این میوه اکثر وقت ها در اسکراب‌ها و ماسک‌های متعدد فیس به کارگیری می‌گردد. از سوی دیگر، تخم‌مرغ منشاء بی نیاز چربی و پروتئین تندرست میباشد. این ماده‌ی خوراکی به مرطوب شدن پوست امداد می‌نماید. برای تهیه و تنظیم‌ی این ماسک فیس خانگی برای پوست‌های کم آب روند ذیل را دنبال نمائید:

 

– مواد تشکیل‌دهنده‌ی ما یحتاج عبارتند از 1/2 قاشق چایخوری روغن زردآلو، 1/2 قاشق چایخوری روغن بابونه، یک زرده‌ی تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن شی باتر، و نیمی از یک انبه.

 

– پوست انبه را غیروابسته نمایید و آن را خرد فرمائید، بعد از آن زرده‌ی تخم‌مرغ، کره، روغن زردآلو و روغن بابونه را به آن طولانی تر فرمائید.

 

– آن‌ها‌را با هم ادغام نمایید و یک خمیر یک پارچه مهیا نمایید.

 

– به آرامی خمیر را روی چهره پخش فرمایید و اذن بدهید به زمان 10-15 دقیقه بماند.

 

– آن گاه با آب گرم و سرد شستشو دهید.

 

– برای به دست آوردن سود‌ی بهتر از مرطوب‌کننده به کارگیری نمایید.

 

20. ماسک چهره آرد بلغور جوی بار دوسر، عسل و موز

این ماسک یک کدام از شایسته ترین ماسک‌ها برای پوست‌های کم آب میباشد به این دلیل‌که می تواند پیری پوست را کاهش ‌دهد و تاثیر مثبتی روی چین و چروک‌ها داشته باشد.

 

متخصصین گیاهان دارویی زمان‌های متعددی میباشد که جوی‌بار دوسر را برای بخش اعظمی از خطاها پوستی سفارش می نمایند. آرد جویبار دو رمز می تواند پوست را مرطوب و قابل انعطاف نماید و در عین اکنون چین و چروک را کم کند. عسل تحت عنوان یکی‌از شایسته ترین مرطوب کننده‌های طبیعی معیار فراوانی آنتی‌اکسیدان، نم‌نگهدار و خاصیت ضد میکروبی دارااست. از این رو به نگهداری رطوبت در پوست امداد می نماید، و پوست را فوق‌العاده صاف و قابل انعطاف می‌سازد. علاوه بر این، عسل سرشار از مواد معدنی ضروری و ویتامین‌ها میباشد که به بهبود تندرست پوست امداد می‌نمایند.

 

زنان جنوب امریکا و کارائیب از قدیم‌الایام موز له گردیده را تحت عنوان یک معالجه طبیعی خانگی برای پوست‌های کم آب به کار گیری می نمایند. موز منشاء بی نیاز از پتاسیم و ویتامین میباشد، به این ترتیب میتواند یک ماده‌ی طبیعی برای مرطوب کردن پوست و حفظ از آن باشد.

 

– موادی که برای تهیه و تنظیم‌ی این ماسک نیاز دارید عبارتند از آب، یک قاشق آرد بلغور جوی‌بار دوسر، یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، یک‌سری قاشق غذاخوری خامه‌ی محکم، و موز.

 

– نخست عسل را گرم و موز را له نمایید و آن گاه بلغور جوی‌بار دوسر، عسل، و خامه‌ی محکم را خوب با موز ادغام نمایید.

 

– چنانچه بیشتراز حد محکم شد، می توانید پاره ای آب به آن طولانی تر نمایید.

 

– با به کار گیری از نوک انگشتان‌تان ماسک را در سراسر رخ به غیر از حیطه‌ی به دور دیده پخش نمائید.

 

– دراز بکشید و به دوران 15 دقیقه استراحت نمائید و آنگاه ماسک را نخست با آب گرم و آن گاه با سرد شستشو دهید.

 

– فیس‌تان را با یک حوله‌ی قابل انعطاف به آرامی کم آب نمایید.

 

– در غایت، شما می توانید از یک مرطوب کننده‌ی ملایم برای مراقبت رطوبت در باطن پوست به کار گیری فرمایید.

 

21. ماسک رخ عسل، آووکادو، بابونه، و طالبی

در شرایطی‌که که پوست‌تان خیلی کم آب میباشد، رساندن مواد مفید به آن نیز از اهمیت متعددی برخوردار‌است. این ماسک برای از میان بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و مرطوب کردن پوست تاثیرگذار میباشد. آووکادو هم ویتامین‌های متعددی داراست مانند ویتامین‌های A، C، و E، که همه برای پوست لازم میباشند. به صورت معمول، آووکادو گونه های پوست را آبرسانی می نماید. به علاوه، این میوه پوست‌های کم آب را به صورت موثری آبرسانی می‌نماید و خطوط ریز روی پوست را کاهش میدهد.

 

روغن بابونه میتواند پوست را تصحیح، تقویت، و نوسازی نماید، و در فیض آن را پرطراوت و برنا نگه دارااست. طالبی در حدود 91? آب دارااست و تن شمارا در ماه‌های فصل‌تابستان هیدراته نگه می دارد. این میوه همینطور ساخت کلاژن را در پوست ارتقا میدهد و آن را محکم و برنا نگه می دارد. برای فراهم کردن این ماسک می توانید راهبرد ذیل را دنبال فرمایید:

 

– مواد لازم عبارتند از نصف قاشق چایخوری روغن بابونه، مقداری آب پرتقال، روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری عسل، یک‌سری برش طالبی، و نصف آووکادو.

 

– عسل را در یک ظرف بریزید و پیاله را در آب گرم غوطه‌ور فرمایید. و بدین ترتیب عسل را گرم نمائید.

 

– پوست آوکادو را جداگانه فرمایید و آن را خرد نمایید و بعد با هندوانه ادغام فرمایید.

 

– مخلوط را با روغن بابونه، آب پرتقال، روغن زیتون، و عسل در یک ادغام‌کن بریزید.

 

– مواد را خوب ترکیب نمائید تا یک خمیر یک پارچه نتایج شود.

 

– با استعمال از نوک انگشتان‌تان ماسک را روی فیس‌تان پخش نمائید.

 

– اذن بدهید ماسک به بازه 30 تا 35 دقیقه روی پوست‌تان بماند.

 

– بعد از آن با آب گرم شستشو دهید و چهره‌تان را با یک حوله‌ی منزه به آرامی کم آب نمائید.

 

– برای نگهداری رطوبت در باطن پوست، از مرطوب‌کننده به کارگیری نمائید.

 

22. ماسک زرده‌ی تخم‌مرغ، روغن بادام، عسل، و بلغور جویبار دوسر

تخم‌مرغ خیر فقط برای تندستی خوب میباشد، بلکه برای حفظ از پوست، به ویژه برای پوست‌های کم آب نیز بسیار مطلوب میباشد. روغن بادام مو جود درین ماسک دارنده خاصیت آنتی‌اکسیدانی میباشد که از پوست در قبال جراحت اشعه‌ی UV نگهداری مینماید و آن را انعطاف‌پذیر و قابل انعطاف نگه می دارد. ویتامین E فراوان مو جود در‌این روغن شایسته ترین قابل انعطاف‌کننده برای پوست‌های کم آب در حیث گرفته می شود. ماسک نتایج از این مواد یک معالجه موثر برای پوست‌های زمخت میباشد. برای تنظیم‌ی این ماسک بایستی پروسه ذیل را دنبال فرمایید:

 

– مواد موردنیاز برای تنظیم‌ی این ماسک عبارتند از نصف قاشق چایخوری روغن ماکادمیا، نصف قاشق چایخوری روغن بادام، نصف فنجان بلغور جوی بار دوسر پخته، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری ماست و یک زرده تخم‌مرغ.

 

– عسل را در یک پیاله بریزید و با فرو بردن آن را در یک ظرف‌ی آب گرم آن را گرم نمایید.

 

– آن گاه عسل را با ماست، روغن بادام، و زرده‌ی تخم‌مرغ ادغام فرمائید. آنها‌را هم بزنید تاهنگامیکه موقعیت خامه‌ای به خویش بگیرند.

 

– با به کار گیری از نوک انگشتان‌تان ماسک را روی فیس‌تان (به غیر از منطقه‌ی به دور دیده) پخش نمائید.

 

– دراز بکشید و اذن بدهید ماسک به زمان 10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

 

– بعد آن را با یک حوله‌ی پاک به آرامی کم آب نمایید.

 

– برای هیدراته نگه داشتن پوست، از مرطوب‌کننده به کارگیری فرمائید.