سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علل وجود جوش آکنه چه می باشد:

بهترین ماسک صورت

جوش های رخ متاسفانه در بدترین شرایط ممکن ظواهر میگردند در‌این مواقع میتوانید این آکنه های مزاحم را به طریق های خانگی طبیعی سریع معالجه فرمایید.

تمام علل جوش و آکنه و راه و روش های چگونگی خلاص شدن از جوش ها به طور طبیعی و سریع

وقتی که کلام از ایرادات پوستی میگردد، شاید یک کدام از شرم ساری آورترین آن ها جوش باشند که اکثر اشخاص در یک زمان ای از معاش خویش با آن مواجه بوده اند.آکنه که بعنوان زیتس نیز شناخته می‌شود، در تمامی بخش های تن ظواهر می‌شود. طبق مطالعات صورت گرفته، حدود 80درصد نوجوان ها، 3درصد مردان بزرگسال و 12 درصد زنان بزرگسال را در حین معاش، ذیل تاثیر قرار میدهد.

 

 جوش ها چه میباشند؟

 

جوش یک بیماری میباشد که غدد چربی پوست را سرگرم می‌نماید. منافذ کوچک روی پوست شما در پایین پوست با غدد چربی در رابطه میباشد. این غدد یک ماده روغنی به اسم سبوم ایجاد میکنند. منافذ از روش شبکه هایی به اسم فولیکل با غدد در رابطه می باشند.

 

درون فولیک ها این ماده روغنی سلولهای مرده پوست منش به سطح پوست انتقال می‌دهند یک گیسو نازک معمولاً از روش فولیکول در سطح فرنگی پوست پرورش می نماید.

 

وقتی که فولیکول یک غده پوستی مسدود میشود یک جوش رویش می کند. اکثر اوقات جوش بر روی رخ، گردن، کمر، سینه و کتف ها چشم می گردند. جوش یک خلل دورازشوخی تهدید کننده حیات وجود ندارد، ولی می‌تواند باعث به ساخت جراحت گردد .

 

جوش ها اکثر اوقات به ذیل سطح پوست نفوذ می نمایند، و به ضایعات نصفه خونی و قرمز رنگ تبدیل میشوند.اکثریت اشخاص در معرض جوش و آکنه روی چهره خویش می باشند، ولی سینه، گردن، کتف ها و بالای کمر نیز مستعد تولید آکنه هست.

 

برآورد شده‌است که نسبتاً 30 درصد از نوجوان ها از آکنه شدید سختی می‌برند و برای بعضا اشخاص ژنتیک دلیل اصلی این مسئله میباشد و بیرون از در دست گرفتن هست.وقتی که معالجه نشود سبب به آسیب می‌شود و احتمال داراست که پوست متورم و دردناک و قرمز رنگ باشد.

 

اصولاً این فرم آکنه به عمق پوست نفوذ می‌کند و سبب ساز به جراحت می‌شود، چنانچه مریض معالجه را به تأخیر بیاندازد، جراحت بدون شوخی میگردد.آکنه معمولاً در سه سطح خفیف، میانگین و شدید جور بندی می‌گردد.

 

کندن، آکنه را بدتر می‌نماید، چون بازه وقتی برای بهبود ندارد، سبب التهاب میگردد و بنابراین ممکن میباشد سبب ساز ساخت آسیب شود، بدین ترتیب بهتر میباشد که در اسرع وقت به پزشک معالج پوست و گیسو رجوع کنید. 

 

علل وجود جوش آکنه چه می باشد:

برای در دست گرفتن جوش به صورت موءثر مهم میباشد که آن ها را تشخیص دهید و بدانید که چه طور صورت می‌گیرند و چه چیزی سبب ساز آن‌ها میشود مهمترین چیزی که در باب جوش ها می بایست به حافظه داشته باشید، این میباشد که بدانید که تقصیر شما وجود ندارد و برخلاف باورهای عام، جوش ناشی از دست اندرکاران فرنگی مثل آنچه که می خورید وجود ندارد، در واقع آنان ترکیبی از عامل ها فیزیولوژیکی می‌باشند که در تحت سطح پوست رخداد می افتد، که بالاتر از در دست گرفتن آدم میباشد.

 

 وقتی که کلام جوش و آکنه باشد، صرفا یک دلیل نیست، بلکه اکثری از دست اندرکاران در آن دخیل می باشند مانند:مقدار سبوم ایجاد گردیده روی پوست که اکثر اوقات بر روی زنان تاثیرگذار میباشد. ژنتیک که ممکن میباشد نقش مهمی در تولید و ماندگاری را ایفا نماید.

 

 هورمون ها:

 

در واقعیت آکنه یک بیماری هورمونی میباشد. چراکه اولی توشه در زمانه بلوغ بروز مینماید. آکنه در جوان ها هم زمان با ارتقاء هورمون مردانه بروز می‌نماید. ارتقا سطح هورمون پرورش و IGF-1 نیز ممکن میباشد بر آکنه تاثیر گذارد.ارتقاء هورمون تستسرون استدلال تولید کننده جوش میباشد .

 

در پسران برنا یکی مهم ترین علت جوش رخ ارتقاء هورمون بلوغ می‌باشد. هورمونهای زنانه نیز میتوانند سبب جوش های هورمونی شوند یکی مهم ترین گام ها در معالجه جوش رخ در خانم ها باز‌نگری آزمایش های هورمونی میباشد. 

 

سبوم مازاد:

 

سبوم بوسیله غدد آندروژن ها تحریک میشود و روغن مازاد سبوم را ساخت مینماید. این پروسه تماما طبیعی میباشد، ولی وقتی که با باکتری های سلول های مرده پوست مخلوط شود، سبب ساز ساخت جوش و آکنه می‌گردد.

 

 باکتری :

 

باکتری ها در اشکال گوناگون پوست فیس حضور دارا هستند و این یک قسمت طبیعی از سیستم حفظ روغن پوست است، ولی زمانی که به یک فولیکول پیوند می خورد به‌سرعت سبب ارتقا آکنه میگردد.

 

 پوسیدگی فولیکول :

 

سلولهای مرده پوست در فولیکول ها اکثر اوقات به صورت پیوسته روغن سطح پوست را تخلیه مینمایند و در کسانی که غدد بزاقی بیشتراز حد فعال می باشند، این سلول ها سریع ترانجام می دهند و در چهره بروز چنین اتفاقی در سلول های مرده پوست با روغن بیش تر از حد ترکیب میشود و از این طرز از مراحل ترمیم طبیعی پوست پرهیز می‌نمایند.

 

 التهاب:

 

وقتی که تن آدم به صورت ناخواسته با بعضا از باکتری ها رابطه برقرار می‌نمایند، برخی از گلبول های سپید خون برای حمله به آن ها ارسال می‌شود که‌این پروسه عکس العمل التهابی نامیده میگردد و جواب آن منجر ساخت جوش ها و پستان قرمزی و درد می‌گردد و همینطور برای هر کدام از ما این پروسه گوناگون میباشد.

 

 بقیه علل جوش نیز عبارتند از:

 

- ایرادات گوارشی

 

- استرس مازاد

 

- مصرف برخی از داروها

 

- لایه برداری های بیشتراز حد

 

- رویش باکتریایی

 

 

 

به چه شکل میتوانیم از جوش ها و آکنه به طور طبیعی و سریع خلاص شویم:

1.سرکه سیب:

 

بعد از پاک کردن رخ خویش، از یک حوله برای کم آب کردن آن به کار گیری نمایید، آن گاه سرکه سیب را با مقدار یک به سه با آب مخلوط نمایید و یک تکه پنبه را باطن ادغام بخیسانید و آن گاه روی بخش های مصدوم پوست خویش اعمال نمایید و پس از 10 تا 15 دقیقه شستشو دهید و بعداز تونر مطلوب پوست خویش استعمال فرمایید.

 

این معالجه را 2 تا 3 توشه در روز تکرار فرمائید.

 

2.دارچین و عسل:

 

یک قاشق چای خوری پودر دارچین و 2 قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر مخلوط نمایید و به خیر هم بزنید.بعد آن را روی رخ خویش اعمال فرمایید و بعداز 15 دقیقه با آب شستشو دهید و با یک حوله قابل انعطاف روی پوست خویش بکشید تا کم آب شود، این معالجه را به طور روتین 2 تا 3 توشه در هفته تکرار فرمایید.

 

3. تکه های یخ:

 

یکی یخ را داخل حوله بپیچید و آن را روی بخش های مجروح پوست برای یک‌سری ثانیه اعمال نمایید و پس از تعدادی دقیقه آن را رها نمائید.نکته:دقت داشته باشید که می بایست یخ را چند توشه در حین روز روی رخ خویش بگذارید تا شایسته ترین نتیجه ها را به دست آورید.

 

4. خمیر دندان:

 

با به کارگیری از یک تکه پنبه یک لایه خمیر دندان را روی بخش های مجروح پوستتان اعمال فرمایید و بعداز 30 دقیقه با آب بشویید.این معالجه را 2تا 3 توشه در روز تکرار نمایید.

 

5. صرفا عسل:

 

خاصیت ضد عفونی کننده آن، شناخته شده‌است و تخت گاز قادر است میکروب های تن را از در میان غالب شود. در حالتی‌که در بخش تندرست پوست و مو نمناک بیان شده میباشد تنها با به کارگیری از یک تکه پنبه عسل را به بخشها مجروح پوست خویش اعمال فرمائید و پس از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

 

6. روغن درخت چای:

 

شما میتوانید روغن درخت چای را با روغن نارگیل به نیکی مخلوط فرمایید و آن را روی فیس، بینی و زنخدان خویش اعمال فرمائید و پس از 20 تا 30 دقیقه با آب شستشو دهید.

 

تحت عنوان یک جایگزین همینطور می‌توانید ژل آلوورا به جای روغن نارگیل به کارگیری فرمائید و یک ماسک تهیه و تنظیم نمائید:

 

یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با چندین قطره روغن درخت چای ادغام فرمایید و آن‌گاه آن را روی جوش های خویش بمالید و بعداز 20 دقیقه با آب شستشو دهید.

 

اخطار:از اعمال روغن درخت چای روی پوست های حساس اجتناب نمائید.

 

7. آب لیمو:

 

شیوه نخستین: تنها آب لیمو:

 

بعد از نظافت کردن پوست خویش با آب و منزه کننده های ملایم، لیموی نو را نصف نمائید و آب آن را باطن یک ظرف بریزید و با استعمال از یک تکه پنبه آغشته به آب لیمو روی پوست خویش اعمال نمایید و بعداز 10 الی 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

 

این فعالیت را دو توشه در روز تکرار نمایید.در صدر ممکن میباشد مقداری شم سوزش و حزن فرمایید، ولی به زودی از فی مابین خواهد رفت .

 

 طرز دوم: آبلیمو و گلاب:

 

گلاب، دارنده خصوصیت های ضد باکتری میباشد و تحت عنوان یک تونر پوستی کار می‌نماید، که میتواند خواص اسیدی آبلیمو را خنثی نماید. پوست خویش را با آب و تمیز کننده ملایم منزه نمایید و با به کار گیری از یک حوله قابل انعطاف کم آب نمایید.

 

آبلیمو و گلاب را به نسبت یک به یک ادغام نمایید و ادغام را با استعمال از یک تکه پنبه روی حوزه‌ مجروح پوست خویش اعمال نمائید و بعداز 15 الی 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید، برای کم آب کردن از حوله قابل انعطاف به کار گیری فرمایید.

 

برای تصاحب کردن شایسته ترین نتایجف این معالجه را دو توشه در روز تکرار نمائید .

 

 هشدار:از عکس العمل آبلیمو با دیده اجتناب فرمایید.

 

در هنگام به کارگیری از آبلیمو در مقابل آفتاب قرار نگیرید یا این که از کرم ضدآفتاب به کار گیری فرمائید.

 

برای خودداری از هرگونه برخورد، در آغاز آب لیمو را روی یک حیطه از پوست خویش آنالیز فرمائید و سپس آن را به تمام پوست تان اعمال نمایید.